Veckoslut!

Vad skönt med fredag. Skulle egentligen jobba nu men lektionen blev avbokad... så börjar jobba lite senare :) Jag kom nyss hem från stallet efter ett ganska bra ridpass. Det har gjort Tottisen gott att bli riden av min tränare. Hon är en väldigt kännslig ponny som samtidigt behöver mjukas upp ordentligt eftersom hon är väldigt stel. Det är dock en tunn tunn gräns mellan vad som är att mjuka upp och vad som är att irritera henne. 
 
Idag hade hon kanske inte 100 % av sin vanliga energi, men jag tror att det är efter gårdagen. Temperaturen här i Polen har verkligen sjutit i höjd, för två veckor sen snöade det och nu är det plus 20, och det tar på hästarna. Igår red vi mitt på dagen pga. mitt jobb så det var varmare och så skuttade vi över en balansövning också så hon tyckte att allt var lite tråkigare idag. 
 
Vi galoperade iaf bommar på en volt idag, tanken var att få mig avslappnad, jag har ju trots allt inte ridit på över två månader. Det är en lärorik övning som är svårare än det ser ut... och vår svaga sida är att vi båda har problem med vänster sida, mina högerhjälper är bättre. Så vi fick oss ett riktigt bra träningspass. Men det känns skönt, jag har mycket saker på känn nu så det är bara att kunna flytta skänkeln den där centimetern som behövs och sluta grejja med händerna osv... Jag vet vad jag gör fel och jag tror att det blir bättre om jag bara slappnar av :P
 
Tottis och minen "va kan man inte äta på din mobil?"
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0