På hästryggen dag 2

Jag kände mig lite öm om baken och stel igårkväll och imorse men jag kom ju för fasiken inte ihåg känslan man för när man sätter sig ner i sadeln den adra dagen efter en lång paus... Tur att min tränare inte var på plats då jag red runt padocken och sa aj aj aj och oj hela tiden typ. Sen gick det bättre. 
 
Även idag red vi bommar, tre linjer av tre bommar, en linie vid kortsidan en vid långsidan och en på diagonalen, så man kunde variera ridningen mycket. Även idag jobbade ponnyn på fint och bra. Det skönaste var ju ändå galoppen eftersom jag galoperade igång henne i lättsits och hon verkligen jobbade på fint hela hon. Sen galoperade vi över bommarna som då lagts om till galoppbommar. Jag fick ta och ställa mig upp i lättsits igen då jag gärna pumpar med överkroppen och kommer fram med skänkeln ner jag sitter ned och bara rider bommar. Till slut kom jag på att jag ju ridit i en timma utan att märka av min bak som verkte som i i helsike fortfarande. Imorgon lär det ju vara bättre :P
 

Kommentarer
Postat av: Ponnydressyr - Sara

Vilken fin häst! :)

2013-04-16 @ 18:48:58
URL: http://ponnydressyr.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0