Trimmning pågår

Bådei förrigår och idag har vi trimmat på marken imorgon tror jag vi ska hoppa faktiskt. Hon har känts väldigt bra uppifrån dock lite väl seg kanske. Något jag verkligen uppskattar är sporrar som jag dock ej rider med då jag har en på tok för ostagi skänkel och skulle göra mer skada än nytta. 
 
I förrigår trimmade vi lite dressyrmuppigt, fick rida en massa volter i olika storlekar och variera mellan att rida i halvsits, rida lätt och sitta ned. Det var verkligen jobbigt i traven då jag efter att galoperat för fullt skulle rida två varv i arbetstrav. Jag har en tendens att låsa mina knän och vader och hålla mig fast så att jag skumpar lite extra mycket... väldigt störigt. Men om jag sätter mig ner i trav när jag börjar trava så sitter jag rätt.. lite lustigt bara.
 
Idag trimmade vi över bommar, en låååång rad travbommar för att öva min sits och följsamhet, bommarna byggdes sen om till galoppbommar, som vi rullade över. Gick väldigt bra då jag verkligen red med hjälperna. 
 
Så imorgon blir det hoppning och på lördag ska vi äntligen fotas, jag och min sambo tillsammans med Erilia och min kompis häst som även han är fux, man måste ju matcha hästarna ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0