Skenet bedrar

I lördags hade jag träning för C, han hängde kvar i stallet lite, under tiden kom min sambo. Jag hade precis börjat fixa Tottisens hovar, jag använder Absorbines medel som heter Hooflex för  att förebygga att något ska ske med hovarana. På direkten började C påpeka hur dyrt medlet var i jämförelse med andra, och sådana saker struntar jag i. Med åren i Polen lär man sig snabbt att ignorera allt som har med pengar att göra i olika samtal. Men jag blev arg då C helt plötsligt säger att han säger det med flit så att min sambo ska veta att jag i onödan köper dyra saker... som jag betalar SJÄLV.
 
Och jag blev minst sagt arg. Hela mitt liv har jag drömt om en egen häst och fick nu en när jag var 18 år. Och även om det inte alltid är lätt vill jag att hon ska få det bästa. Och ibland vill jag kanske köpa något fint schabrak eller luva. Och det ska jag få göra utan tt bli utpekad. Jg stör mig otroligt mycket på en sorts fixering i hästvärden i Polen. Alla vet att det är en dyr sport. Men låt folk bestämma själva vad de vill köpa eller ha.
 
Tottis har en ny sadel, ett nytt dyon the difference träns och thats it. Mer än så hade jag inte råd med att köpa nytt. Jag köper en massa saker begagnat och på utförsäljningar jag samlar rabatter och gör i allmänhet allt för att göra hästlivet billigare. Och jag blir sur när min sambo ska dras in i det hela...
 

Kommentarer
Postat av: Sussi

Ojdå.. Jo jag fick paketet för ett bra tag sedan.
Hjälmen var för liten till mig så jag gav den till min lillasyster. Var jättesynd för den var jättefin! Och stövlarna var alldeles för stora, får in hela min arm typ när jag har på mig dom. Annars var dom jättesköna! Var jättenöjd med grejerna så det var lite synd. Men är ju svårt att veta då man inte provat.

Ska föresten hälsa på min älskade arabkille snart, i november blir det. Vi har inte kunnat göra det än. Lääängtar

Var jättelängesen jag läste din blogg så ska kolla igenom den nu.
Hoppas allt är bra med dig!

/Sussi

2012-10-24 @ 20:46:59
URL: http://zootis.blogg.se
Postat av: Elsa-en fälttävlansryttare

Hejhej! Kolla gärna min blogg om du får tid och glöm då inte lämna en kommentar!

Ha en bra dag! :)

2012-10-26 @ 21:05:36
URL: http://ezzaaass.blogg.se
Postat av: My

Fin blogg! :)

2012-10-27 @ 08:32:59
URL: http://Myheltenkelt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0