Fodertjuvar

I lördags fotades jag och min pojkvän med Erilia och min kompis häst. När vi kom tillbaka skulle jag bara fixa hennes foder innan vi åkte hem, vi hade lite bråttom då vi båda är förkylda och mådde dåligt då. När jag gick in i foderkammeren såg jag ett en av mina fodersäckar låg tom och inträngd i ett hörn och en annan hade öppnats och påbörjats. Det var över 20 kilo av foder någon hade snott... Så himla dåligt gjort!!
 
Jag ringde stallägaren och vi sökte genom alla stall och möjliga förråd, men fann inget. Jag var minst sagt ursinnig, hur kan man själa foder av någon! I den mängden! Att man har mage!
 
Många i vårat stall  har rika föräldrar som betalar allt, men jag räknar ihp vartenda öre för att ha råd! Och det att någon stulit foder betyder att min häst endast kommer äta havre ett tag då den här maten skulle räckt i en vecka till och jag nu inte kan lägga ut mer pengar..
 

Kommentarer
Postat av: Vickan<3

Jättefin blogg du har! Kolla gärna in min egna blogg om du har tid. Börjar om från början & ska försöka uppdatera massor!! Jag skriver om mitt liv som ryttare & vägen till de högsta klasserna inom ridsport!<3 Kram

Svar: har kollat och måste kolla igen snart :)
erilia.blogg.se

2012-10-02 @ 23:05:18
URL: http://victoriahavelid.blogg.se
Postat av: StallWK

Fyfan vad dålig stil! :(

Svar: Eller hur? Usch minns hur arg jag var då
erilia.blogg.se

2012-10-30 @ 10:09:57
URL: http://stallwk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0