Duktiga tjejor

Igår hoppade jag äntligen upp på min finaste arab. Det gick ganska bra faktiskt, vi red en massa bomövningar så nu känns det i ben och rumpa efter att man inte ridit på två veckor. Efter att vi värmt upp red vi först vanliga liggande travbommar sen höjdes de stegvis upp till snea travbommar. Mellan varven jobbade vi på åttor, volter och serpentiner för att mjuka upp tottis. 
 
I galoppen fortsatte bomarbetet med först fem stycken galoppbommar som vi skulle galopera över i jämn takt, problemet för mig var att alla linjer var på diagonalen så man var verkligen tvungen att rida mellan hjälperna vilket i galopp då blev svårare. Första gången red jag inte ut svängen tillräckligt bra. Men sen flöt det på ganska okej faktiskt. Efter att vi rullat på platt bommar tre gånger åt varje håll höjdes mittenbommen upp och så rullade vi på det. Sen red vi en linje med små hinder på typ 30 cm tror jag. Och till slut red vi en evighetsbana med alla dessa linjer som stod uppe.  
 
Mitt i passet började det ösregna vilket var mindre mysigt och dessutom kom en tjej med sin familj och lät var och en i familjen hoppa upp på hennes sköthäst och rida runt. Det kändes lite osäkert ifall de visste vilka regler som gäller och så speciellt att de tidigare i stallet hade gått fram med hennes häst till 'Tottis och tyckt det var så gulligt att de nosar på varandra (var på toa då) och så kom jag tillbaka och sa lite halvsurt till att något kan gå illa om de nosar på varandra sådär speciellt att de inte känner varan. Men som tur är så klarade vi oss utan olyckor. 
 
Idag vilar Erilia och imorgon återgår vi till träningen ... och samtidigt återgår jag till jobbet, mindre kul :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0