Det läskiga ridhuset!!

Idag åkte jag till stallet direkt efter jobbet. Tyvärr har inte vår sadel kommit tillbaka så det får bli longering imorgon med ser det ut som. Dock så verkar det vara en toppen ide då hundagillityn flyttat in till 100 procent in i vårt lilla tältridhus och det ligger tunnlar osv vid sidan om ridspåret. Vilket var jätteläskigt för Tottis, dessutom föll snön ner och det låter jättemycket i tältridhus, och så satte sig några fåglar på taket så Tottis var uppe i varv.
 
I början mest studsade hon runt, så jag ignorerade henne helt och hållet. Då kom hon till mig med minen "Men mamma det är lääääskigt!" Efter tio minuter jobbade hon på väldigt fint. Det verkar som att hon tycker rollen på bettet är väldigt kul hon  har 5 eller 6 gånger så mkt lödder om munnen än hon hade på det vanliga tredelade bettet. 
 
Efter longeringen gick vi tillbaka in i boksen där hon inte hade någon halm als... men vi får inte bädda till mer själva för då får vi en massa skäl av ägaren .. usch det får det bli ett eget inlägg om. Sedan fick jag blöta ner hennes hö för det hade stallkillen slutat göra, plus att hästarna nu får hälften så mkt hö som förr :( Gud måste skriva av mig imorgn 

Kommentarer
Postat av: Daniela - Tävlingsryttare

Hej!
Allt bra?

Kika gärna in på min blogg om du får tid över, lovar att du inte kommer ångra dig :)

2012-10-30 @ 21:50:10
URL: http://powerpony.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0