[email protected]

Usch idag är inte min dag!! Jag säger så här vår sadel är inte på plats än! Imorgon är det helgdag i Polen och jag har tur om inte ombudet som sadel skickats med gör sig en långhelg för då får jag kanske sadeln på fredag istället för på måndag. 
 
Dessutom så har jag fått äran att åka buss lerig idag. Jag skyndade mig i stallet för att hinna med en buss då det bara går 2-3 bussar per timme ute vid stallet. Jag ställde mig och vinkade och den körde förbi rakt genom en vattenpöl så jag fick vänta i 30 minuter, blöt, lerig och frusen. Och det känns inte så kul att bli stirrad på och utpekad. Jag har iaf anmält händelsen, för sådant ska väl inte hända.
 
Men till Tottisen. Idag var ridhuset roligare än förr, när vi kom in var en av mina kompisar fortfarande kvar och longerade sin häst så vi skrittade fram och de skrittade av. Vi hann prata lite skit om allt och alla. Bla om det att vi har ett ridhus schema, man får skriva upp sig för longering, dressyr eller hoppning. Det får endast vara en häst vid hoppningen och det finns en familj som älskar att utnytja det och boka tre timmar på raken varenda dag även om de inte ens vågar sig över en cavalletti. Det är ganska störande för oss som har jobb, skola och ett liv utanför hästarna också eftersom inte bara fodringstiderna försvinner ur världen utan även tre timmar som dom ska ha för sig eftersom de är för bra för att rida i samma ridhus som oss. Man blir minst sagt arg. Men jag hoppas på att vi kan ta upp detta på ett stallmöte snart.
 
Efter att vi skrittat fram jobbade vi bara på i trav och galopp. Tottis longeras utan hjälptyglar så formen letar hon efter själv. Efter att hon var uppvärmd plockade jag fram en cavaletti som hon fick rulla över åt båda hållen. Hon gjorde sitt yttersta verkligen, kollade hela tiden på den. Trampade av rätt, böjde sig över den, siktade på mitten. Och allt med minen "Jaaa! Mamma nu ska jag hoppa! Jag vill hoppa!" Jag plockade fram en till cavaletti och la den liksom rakt över på voltspåret. Även nu var hon inne på att bara satsa på mitten, galoperade på väldigt rytmiskt. Efter några varv ville hon lite för mycket så jag fick lugna henne lite men sen rullade det på fint. Hon klappades om och efter att jag travat och skrittat av henne begav vi oss mot stallet.
 
Imorgon blir det...... tatatada! Longering igen... suck saknar min sadel!
 
Mamma kolla någon kollar på oss... så jag pussar dig nu!

Kommentarer
Postat av: Stockholmsjenna

SV: Vi har i princip testat allt. Problemet är att han skiter fullständigt i både hö, havre eller godis. Han totalvägrar att samarbeta, och vanligtvis är han världens matvrak men då skiter han fullständigt i maten. Han är helt enkelt en envis jävel :P

Det var en gång när vi lastade honom så bråkade han som bara den. Efter 3 timmar så drar han en hög suck och sedan gick han in i transporten och stod där helt stilla.

2012-11-01 @ 10:57:57
URL: http://stockholmsjenna.se
Postat av: Olivia

åå så fin bild! :)

Svar: tack :)
erilia.blogg.se

2012-11-01 @ 16:39:52
URL: http://byoliviaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0