Trasig rakmaskin

Usch min rakmaskin har pajjat och jag är nu i full gång med att leta efter en ny.. Har suttit och analyserat lite med sambon om jag kanske skulle skippa och köpa maskin och betala någon för rakningen men vi kom fram till att Tottis rakas 5 gånger om året minst, förra året klippte jag tio andra hästar också. Men även om jag inte rakar andras hästar så blir det i längden dyrt att betala någon för rakningen. 
 
Så nu har jag några alternativ
 
+ Jag köper en professionell klippmaskin från Heininger eller Oster eller någon annan bra firma och satsar detta år på att raka några fler "kunder" på så vis får jag in pengar jag lagt ut. Och av vad jag hört slipas inte bladen på de bättre maskinerna ner lika fort som på min gamla hööks maskin så då kan jag räkna med att inte lägga ut pengar för slipning
 
+ Jag köper en ordentlig hundtrimmer som grejjar häst, finns många sådana och priskillnaden är enorm. Slänger jag till ett par extraskär för en 50 spänn så har jag en rakmaskin och en trimmer till mönster i ett.
 
+ Jag betalar någon för klippningarna :(
 
 
Förra årets rakning

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0