Träningsvärk

Haha gud vad jag har träningsvärk i låren. Man är ju jättesmart om man innan stallet gör styrkeövningar för låren och sedan rider efter uppehåll i jockyläder. Yäy ett plus till mig där alltså. 
 
Igår gick det som det gick, hade en kompis med ut i stallet och Tottis visade att hon kan bocka och studsa om hon vill. Och det ville hon såklart när mamma tog ut henne för ett pass medans de andra fick lunch. Så det blev en hel del bockningar och irritation till tusen då hon var helt skänkeldöv.
 
Idag fanns inte den där energin kvar tyckte hon blev på tok för seg ibland men annars jobbade hon på fint faktiskt, väldigt nöjd med min lilla Tottis. Diskuterade en massa teori om min sits med C. Väldigt kul då han förmedlar sin kunskap på ett grymt sätt verkligen och kan beskriva allt så bra. C tycker det är kul att jag sitter mkt bättre i lättsits i galopp än i trav. Förklaringen är enkel tyvärr mina förra tränare har struntat i travbommar osv i lättsits, jag har alltid ridit lätt i dem.
 
Vi övade iaf på travbommar, där jag hela tiden avbröt och frågade en massa då jag ofta har känslan av att falla lite bakåt efter bomserien, men det hade jag visst inte gjort idag. Sedan körde vi galoppbommar som hade ganska så stora avstånd för Tottis så att hon kunde arbeta på och bygga upp sitt galoppsprång. Och gud vilken styrka hon fick i galoppen sedan. Dock var vänstersidan mkt mkt bättre. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0