Söt ponny arg ryttare

Usch idag var inte min dag började passet med att bli smått sur på min tränare som bara sa en massa saker jag inte hörde då jag var supertrött. Gick upp kl 5 imorse för att hinna med allt jobb jag hade idag. För att sedan få den tidigaste lektionen avbokad precis när jag låst dörren... så egentligen skulle jag kunna ha sovit till 8 minst.. suck.
 
Idag fick vi känna på att vara dressyrmuppar i hoppsadel och hoppläder så klart :P Och gud vad tråkigt det är att rida ett helt pass utan bommar. Vi övade iaf mycket precision hos mig, tiometersvolter, åttor längst medellinjen, serpentinbågar, bågar längst långsidorna, mycket förlängningar och förkortningar. Under passet fick jag en stark känsla av att Erilia biter sig in i bettet och kör huvudet nedåt. Ett väldigt tufft läge att rida ut från. Driver man för mycket så kör hon upp huvudet och drar igång racet med bettet mellan tänderna, driver du på för lite sticker hon ner huvudet och bockar, gör du ingenting blir du snart av med kännseln i fingrarna. Detta beteende är också anledningen till att jag funderat på att testa ett liiite skarpare bett. Speciellt till hoppningen där hon gärna drar iväg lite och bestämmer hellre antalet språng hon vill ta själv.
 
Men jag är lite rädd att ett lite starkare bett blir för mycket i min hand så jag väntar ett tag till med det tror jag faktiskt. Speciellt då det finns pass som går utmärkt om hon inte stressar under dem. Och det är inte så lätt med en arab då.. Idag så gjorde de någonting utanför tältridhuset vi red i så vi flängde titt som tät åt olika håll. 
 
Imorgon vilar Tottis, på söndag är det träning igen :)
 

Kommentarer
Postat av: Olivia Gustavsson

så fin :)

2012-11-24 @ 11:03:29
URL: http://oliiviiagustavsson.blogg.se
Postat av: Olivia Gustavsson

sv. se den! Grymt bra.

ja det är roligt, får väl se vad det blir av oss, haha :)

2012-11-24 @ 16:52:07
URL: http://oliiviiagustavsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0