Låååång dag

Gud vad dagen känns lång idag.. tyvärr får jag enligt polska regler ej vara sjukskriven för en kronisk sjukdom vilket gör att jag idag har arbetat och ska snart till arbetet igen. I morse plockade C upp mig och så åkte vi till stallet, sen tog jag bussen hem när han ridit klart Tottis. Tyckte hon var väldigt fin idag faktiskt, det är hon alltid när C rider Men idag så longerade två stycken inne i ridhuset och så red en tjej till samtidigt. Jag satt nervirvlad i filtar med hennes lilla sheltie hund i famnen. Snacka om att sheltien är som en värmekudde alltså!
 
Pga. Alla dessa longeringar (egentligen får man longera max en häst i ridhuset enligt stallets regler) gjorde att C fick rida på spåret och vi kunde inte lägga fram bommar eller något. Dessutom försökte en av hästarna sparka Tottis då C red förbi. Snacka om att han blev arg!  Fast han hade en dålig dag till att börja med. 
 
När C avslutat och skrittade smög jag ut till stallet och förberedde foderhinkar. Rengjorde lite täcken och skrev upp oss på ridhusschemat för imorgon. Imorgon ska Tottis ridas av C tror jag vet dock inte riktigt när då jag jobbar ganska mkt imorgon... Så hinner nog bara komma och sadla henne faktiskt ;(
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0