En rädd halt ponny

Ja Tottis är halt och anledningen till det är stallägarens underbara ide att lägga ut en stor hög med stenar mitt i utgången från stallet och ut till ridhuset. Tottis blev rädd, hoppade till slog i en av de stora stenarna och slog sönder sitt vänstra bakben. Hon är väldigt väldigt kännslig för smärta och det gjorde såklart väldigt väldigt ont enligt henne. 
 
Det rinner blod som bara den även om detta hände i fredags så rinner det fortfarande när hon belastar benet :( Igår skulle hon bara skrittas lugnt och idag ska hon skritt travas. Vi har fått order att hon ska "gå" genom smärtan och sträcka ut allt i benen då det är det bästa då hon slagit sig. 
 
Igår var vi ute i stallet en sväng och promenerade med Tottis som sagt. Men så kom även de som har gjort min sadel och anpassade den ännu mer.Jag blev förvånad över hur fort de gjorde allt. De förklarade även allt så bra, gud jag är jättenöjd med beslutet jag tog då jag beställde denna sadel :)
 

Kommentarer
Postat av: felicia

Hejsan, fin blogg du har ocj riktigt härlig bild här ovanför! :) dina hästar?
Kom gärna in till mig, nyuppstartad blogg med ny urläcker header av Linn (ztreliin.se) ! Kram :)

2012-11-18 @ 12:44:06
URL: http://feliciaorrstenius.blogg.se
Postat av: Sussi

Vilken fin bild!
Jag skulle aldrig klara av att ha häst i Polen, eller rättare sagt jag skulle inte klara av hur folk beter sig. Skulle bli helt knäckt!
Men du är stark som klarar det!
Tycker du verkar ha väldigt bra tränare där ändå!

Svar: Ja du folket här är ju.... hm låt oss säga att jag har en kalender bakom vår säng där jag räknar ner veckorna till jag slutar studierna och ska hem igen
erilia.blogg.se

2012-11-20 @ 18:00:02
URL: http://zootia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0