Dagens 21 november

Snacka om att Tottis är en bestämd dam, idag började sparkarna med bakben igen. "Mamma nu går vi hem!" tyckte hon och jag var en väldigt dum mamma som inte riktigt ville rida hem utan envisades och envisades. Till slut hoppade C upp för några varv och så fick jag tillbaka Tottis. Vi red travbommar på en åtta och i galoppen red vi en båge. Det stod två cavalettis på medellinien och så en cavaletti åt varje håll på ett böjt spår. Inget kruxigt i det va? Nej, men vi fick rida på antingen 3 eller fyra språng i den första linien ich mellan 5 eller 6 på den andra och så länge det var 4 och 6 eller 3 och 5 så var det lätt. Bara att styra in i det tempot man vill. Men så småningom blev det 3 och 6 eller 4 och 5 och då blev det svårare. Det var inte bara att rida in i en jämn takt och rida stadigt utan rida in och antingen gasa eller bromsa. Väldigt lärorikt för mig iaf. 
 

Kommentarer
Postat av: Tavlingsryttarinnor

Hej! Om du gillar hästhoppning så får du gärna kika in på vår blogg =) Kram

2012-11-22 @ 18:06:42
URL: http://tavlingsryttarinnor.blogg.se
Postat av: Noomie Sundell

Tack!(':
Jättefina bilder på er hade du med! Jag gillar dom här som (jag antar) togs vid samma tillfälle!(:
Verkar som du är sjuk, du får krya på dig!(:

2012-11-26 @ 14:15:11
URL: http://lexx.blogg.se
Postat av: Martina

Vilken härlig bild! fast det ser rätt kallt ut ; )

2012-12-03 @ 14:43:02
URL: http://martinar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0