Duktig Ponny

Min lilla ponny har varit så duktig på sistonde :)

I tisdags gick hon problemfritt in i transporten, hon som har så dåliga minnen, och som var så ransporträdd. Mitt mål var att få henne att med säkerhet gå på rampen med frambenen, men redan vid första försöket ville hon liiite till. Och vid det andra såg hon höet längst inne i transporten och gick glatt på. Vi gick in och ut och in och ut, till slut räckte det att jag gick in och smackade på, så stod hon där bredvid med sin "säg att jag är såååå duktig" min.

I onsdags hade vi träning med en av mina favvo tränare för att inte säga da favvo tränare :P
Hon var lite slö, och allt var lite skrämmande men fin var hon. Kämpade på fint.

Idag testade vi att rida på bett, vi gick över till hack i december pga hennes psykiska problem med bett. Med rätt handledning från marken gick det hur bra som helst. Dock fick hon sig ett fight sår på padocken vilket är mindre kul, men det händer. Ska till stallet ikväll för att se att det inte svullnar upp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0