Studs

Hoppade studs igår med C, blev en grymt lyckad träning även om allt runtomkring var totalt kaosartat. Vi har en roundpen precis vid ridplatsen och på den "lekte" en kvinna som håller på med "NH" med sin häst, dvs. hon travade och galloperade och försökte få hästen att göra det med... Då våran ridplats är stor så brukar vi betraka den som två st, så jag red på en halva och en annan tjej på den andra, hon är väldigt duktig och har kontrollen över sin häst men hon är  också väldigt spyddig ibland och därför är det inte alltid kul att rida med henne.

När vi travade fram kom en tjej som har en på tok för stor häst för sin ålder, och vars tränare har minst sagt lustiga metoder. Hon longerade hästen i endast repgrimma och drogs runt hela ridplatsen, men hon valde så klar min halva, så efter at jag hoppat fick jag svänga nästan direkt för att inte olycka skulle vara framme.

Dessutom satt både hennes mamma och en tjej till och kollade på träningen. Och jag hatar att räna inför publik. På träning lär man sig liksom, och alla i vårat stall tycker om att komentera.. så det är jobbigt att träna  med dem i närheten. Vi värmde upp på ett kryss som C givetvis var tvungen att höjja typ hela tiden. Och sen körde vi studs, runt 40-50 cm, dock tyckte C det var för lågt... så han började höjja på här med och skojjade lite med att bygga upp ett 120 cm hinder och säga -hoppa nu!. Jag gjorde visst en kul min där så han fick sig ett gott skratt och konstaterade sedan att Erilia ändå skulle klarat den höjden felfritt då hon är så dukig hopponny.

Vi avslutade med att hoppa kryss-kryss-rättuppstående, skrittade av och gick in i stallet. Efter passet ringde A - känns så sjukt bra att jag kan rida med dem båda. Och så pratade vi genom träningen och bestämde att jag ska starta en tävling i grannstalet nästa vecka. Ska tävla 60 cm två gånger och sen vill de att jag startar 70 cm också. Jag får troligen med både A och C till tävlingen ;)



Kommentarer
Postat av: Ellen

väldigt intressant och fin blogg, samt en urtjusig häst! :)

2012-06-24 @ 09:46:15
URL: http://www.lnsjogren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0