Hoppning på schemat

Idag stod det hoppning på schemat, då jag red som en kratta igår så gick jag in med låga .. ja nästan inga förväntningar. C är en tränare som aldri berömmer under en träning och alltid puschar för mer och mer och mer.. vi red inne i ridhuset och det var så grymt varmt där..

Då ridhuset inte är så stort så hoppade vi en åtta - ett räcke och en oxer, i början vägrade rödis på oxern .. ganska så usel ridning från min sida och lite tvekande från hennes så kom vi inte över, men sen flöt det på. Meningen vart att jag ska titta på nästa hinder, vi brukar nämligen skojja om mitt headshaking syndrome ;) efter små små cavalletis som jag tränade rödis på när hon kom kollade jag alltid ner om hon galoperar på rätt ben. Då jag red utan tränare vart mitt tittande typ "och ducka ner med huvudet ända ner till knäät"..och nu har jag kommit på att göra det i hoppningen ;) så därför fick vi rida en åtta idag.

Det andra syftet med denna övning är att svänga rätt, altså med alla hjälperna vilket jag gärna glömmer speciellt efter ett år på hackamore. Men i slutet gick det riktigt fint och beröm fick vi också till slut :)


Kommentarer
Postat av: Isabelle

Fin blogg du har! Gillar verkligen headern :)

2012-06-24 @ 09:38:14
URL: http://dressyrisabelle.blogg.se/
Postat av: Linnea

Hej :) Fin blogg!! Har frågestund på min blogg fråga gärna :) Kram

2012-06-25 @ 16:47:57
URL: http://neasandelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0