Högljutt??

Så där nu är problemet löst, vilket känns otroligt skönt. Jag har ju turen att ha stött på 2 helt otroliga tränare och är glad att vi kommit fram till en bra lösning.

Dock var det lite kul idag, då det var konsert eller snarare festival på andra sidan av sjön som stallet är bredvid och det hördes så himla tydligt hos oss, Erilia blev rädd för trummorna och därför red vi med musik på i ridhuset, det är hon van vid och musiken från festivalen liksom blandades in i vår musik.  Och hon skötte sig jätte fint, red på hacket idag då jag inte vill presse henne ill att acceptera bettet vilket leder till att hon går och slänger med huvudet och jag vill gärna att hon arbetar i rätt form mellan varven så att muskulaturen inte byggs upp åt fel håll.

Efter ridnigen hade jag tänkt fixa lite varm mat åt henne men jag fastnade i ett samtal med stallägaren och det blev inte av. Så imorgon blir det varm mat, vilket är bra för då kan hon få lite örter i maten också - dem har jag nämligen ine i stallet utan hemma för att dem inte ska bli blöta lr något.

Imorgon står hoppning på vanligt tredelat bett på schemat, efter det ska ett äppelbett med en snurrleksak i mitten testas, har även beställt ett flippan bett och nova bett samt ett tredelat äppel fullcheek - vilket jag tror kan bli toppen. Ifall dessa bett inte funkar tar vi i värsta fal till ett kombinationsbett. Anedningen till varför vi gärna vill välja bort hacket, är att Erilia var felaktigt inriden och har lärt sig att lägga mycke tyngd på framdeln, tyvär har inridningen även gjort henne rädd för att söka kontakt med ryttaren, och därför fungerade hacket så bra tills hon inte började utnytja den för att lägga all tyngd på hacket och börja styra som hon vill.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0