Efter regn kommer solsken

I söndags gick det rent ut sagt piss. Jag tror jag sa lite elaka saker till C, och så råkade jag sparka honom när jag hoppade av. Jag hade en dålig dag, hade ont i huvudet, magen, ja ni fattar almänt liksom illamående och då blir jag sur. Det blåste och då blir Erilia mer tittig då allt rör sig, och det blev jobbigt då hon inte litar på bettet än därför går hon med huvude uppe och biter sig i om hon blir rädd, så blir man runtsläpad.

Som plus på detta så hade jag en liten publik som bara glodde då de spanar in C och därefter kom en tjej han känner och de började prata så såg han inte Erilias sidohopp för vattenslangar, bommar osv, som plötsligt blev läskiga. Blev skitsur på honom allså.. och på dem andra runomkring.

Vi red bommar i trav och när vi skulle rida dem i gallop var jag så sur att jag spikade allt vilket C tyckte var skitkul. Men när vi gick av från ridplatsen så sa han att jag inte får bry mig om publiken, så han fattade varför jag var så sur.

I måndags hoppade vi, C hade verkligen bra humör. Vi hoppade först ett kryss från trav, sedan en oxer i galopp. När C tog bort avståndsbommarna förlorade jag allt och styrde som en kratta mot ett rättuppstående så Erilia stannade. Han förklarade precis vad ag hade gjort och vi flög över. Sedan hoppade vi en åtta och därefter en linie. Höjden fick jag inte veta då jag gärna fixerar mig vid höjd då 50 cm känns som en gräns och han vill gärna få mig att glömma det så jag måste lita på C och Rödisens förmåga som idag blev berömd av många i stallet.

På söndag tävlar vi 60 cm i grannstallet kan hända att vi tävlar 70 cm också om 60 går bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0