Mot stallet

Jag ska snart sätta mig på cykeln och ta mig till Tottis, min sambo är på middag hos sin familj och jag och djuren ska mysa hemma.. vi har tre marsvin, katt och hund hemma nämligen :P. 
 
Tjafsade lite med stallägaren igår och hoppas smått att jag inte behöver träffa honom eller någon annan förutom min tränare och mina kompisar i stallet. Jag blev arg pga. att jag tycker han inte håller avtalet, vi har sand som underlag och det dammar som bara den därför brukade det vattnas av den förra ägaren tre gånger om dagen, det görs inte nu och Tottis är allergisk mot damm, han anser att det finns vattenslangar och vi får vattna själva före ett pass. Men tänker inte på att det tar ca 2 timmar att vattna hela ridplatsen och inte alla har tid att bara hänga i stallet hela tiden. Plus att det är skitjobbigt att var 20de minut springa 500 meter för att ställa om bevattningsgrejsen,  man får oftast ställa in hästen i boxen och sedan ta ut den igen, och göra det om och om igen. En helt annan sak är att det ofta rider folk som inte vill ha bevattningen på och då får man inte vattna.. Eller så går dem med på det när man börjar rida men då är det redan ett sandmoln runtomkring padocken, och då kan jag inte rida. 
 
Igår började han bråka om att jag red med bevattningen på och hoppade av och upp igen för att placera om den, vet f*n heller hur det störde honom men det gjorde visst det. 
 
Vi ska ta och kolla lite andra stall, det har nämligen kommit till lite andra saker som får mig att överväga ett byte. Bla. att de flesta i stallet hatar mig och mina vänner pga vem vi rider för. 
 

Kommentarer
Postat av: Linn

Sv; jaha, okej då förstår jag! Visst är dem♥

2012-07-29 @ 15:34:32
URL: http://linnshorseblogg.devote.se
Postat av: Daniela - tävlingsryttare

Hejsan!
Är allt bra med dig?

Kolla gärna in min blogg om du har tid, tror du kommer gilla den :)

2012-08-04 @ 01:31:33
URL: http://powerpony.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0