En skadad liten ponny

I förrgår ringde det en massa folk till mig när jag var på väg till stallet. Att en häst som går i hagen med Erilia och tvåav hennes vänner lekt väldigt grymt med henne och att hon kan vara skadad. Hon verkade må fin fint när vi kom, kollade henne lite extra nogrant, men inget syntes fram tills vi fattat trav, då haltade hon. C är väldigt, väldigt noga med hältor och igår var veterinären på besök. 
 
 
Hon har sträckt något i vänster framben, igår fick hon en spruta och så ska hon få mediciner i tre dagar till, hon ska skrittas idag och imorgon och lördag och söndag får hon travas lite. 
 
Det har även tagits ett beslut att hon ska skos då vi har mycket grus i stallet och det förstör hennes hovar. Jag är inte förstjust i iden, men jag måste hålla med om att gruset inte gör henne gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0