Back on track

De senaste tre dagarna har vi verkligen levererat på träningar. För de som undrar rider jag för tränare varje dag, jag känner mig inte riktigt redo för att ta ansvaret för en sådan häst som tottis. Hon är väldigt känslig, klok och lättlärd och det ska utnytjas till max, därför vill jag undvika småfel från min sida. Och det är något våra dagliga träningar tillåter, jag rider med en tränare vars fokus ligger på ryttaren. han vet att hästen gör allt bara ryttaren tillåter det så man får verkligen skärpa sig. Och det har gett resultat, förut behövde jag tänka på hur jag håller vänsterhanden som jag brutit ett x antal gånger och har svårt att hålla rakt, hur jag har fötterna. Nu känner jag det, jag känner när jag kommer ur balans eller stör hästens balans. 
 
Iaf så red vi lite bommar i tisdags, och C häpnade, efter 10 minuter gick tottis i form, och där stannade hon till slutet av passet, hon var verkligen som en fjädrande studsboll då. 
 
I onsdags hoppade vi, hade ingen lust för det alls då jag mådde uruselt, men ännu en gång förvånade vi C och skuttade runt en bana utan problem, utan landingar på fel ben, trots att folk stod omkring och kollade på. 
 
Igår red vi lite markarbete, två cavalettis och två bommar låg framme de kunde ridas i många kombinationer, alla kombinationer krävde sammanspelta hjälper och en allert häst som jobbade bra undan skänkeln. När vi värmde upp frågade C "Jaha, hur känns hon? Hur går hon?" jag ryckte bara på axlarna då jag var mitt uppe i att jobba lösgörande på serpentinbågar. Då ropar C "Alltså, va f*n har det hänt dig? Ni levererar som bara den sedan tisdags"
Sedan jobbade vi på, vi värmde upp på travbommar, däremellan jobbade jag mycket på olika stora volter. Jag tänkte mest på mig själv, på att ha en mjuk hand som inte är stel utan "leker" hela tiden, en följsam sits och en stödjande skänkel, på att kolla uppåt och inte granska marken. 
 
Just nu bär det av mot stallet om typ 10 minuter .. eller inte C ringde precis och sa att det var på tok för varmt för att ta Tottis nu :P Ska jobba henne själv, på kvällen. Kommer kännas riktigt skumt att rida själv, dock får jag tänka på samma saker som jag gjorde igår. Idag står det dressyr på schemat, mycket lösgörande arbete, sedan tänkte jag ta ut henne i naturen för att skritta av, så kanske vi tom vågar oss ner i sjön :) 

Kommentarer
Postat av: Linn

oj, blir det inte dyrt att rida för tränare varje dag? :) Jätte fin blogg förrästen!Vilket program har du gjort din header i? Skulle bli jätte glad för svar :)

2012-07-28 @ 00:57:14
URL: http://linnshorseblogg.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0