Att kunna stå på sig

Usch, ännu ett dåligt ridpass, mest mår jag dåligt över att C är besviken på mig... 
 
Vi pratade någon minut om att jag måste ståpå mig mer.. det är liksom så att många som rider hos oss inte kan grundläggande regler och inte tänker på att man kanske ska hoppa hindrett tränaren står vid... och så ropar man "Hoppning oxer!" och de ställer sigbakom den, man får tvärstoppa hästen, rycka i munnen på den, få dåligt samvete över att förvirra det lilla djuret. För att sedan vid hoppning inte täna på banan eller avståndet utan på om man inte krockar med någon... så var det idag också. 
 
 
Man blir så förbannad... rider man tycker jag man kan visa respekt .. speciellt  då någon hopptränar och bara tar upp ena halvan av vår stora ridplats.. nej de måste komma och trängas. I måndags fick jag tvärnita i en studserie då en tjej ställde sig i den även om vi skrek studs.
 
Och när vi är ute och tävlar skriker jag på folk.. där förväntar jag mig att man kan ridregler och liknande.. hemma vill  jag dock inte bråka och jag och tottis blir lidandes, det ska det bli ändring på annars kommer C kasta gräs på mig.. hans träningsmetoder är lite udda ibland.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sussi

Paketet har inte kommit än.
Vad var den ena kommentaren om? De med luvan?
Din häst är så fin! Jag vill också ha en arab=)

2012-07-05 @ 22:51:35
URL: http://zootis.blogg.se
Postat av: Sussi

Nu fattar jag. Hade ridit ut innan var därför som jag hade luvan. Skulle ta bort den när vi fotade men glömde det.

2012-07-05 @ 22:54:31
URL: http://zootis.blogg.se
Postat av: Myran

Fy vad respektlöst!! Vi har ridit 12 st i våran paddock på 25 x 65 och det har flutit på. Det är trångt men det funkar om man bara visar lite respekt. Hade också blivit arg!

2012-07-13 @ 15:31:06
URL: http://trinnie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0