Varför just denna ponny?

Många har frågat mig, och många gånger har jag funderat. Varför just hon? Jag köpte henne efter att jag fyllt 18 och hon var dp en D ponny, under sin tid hos mig har hon dock växt över D ponny måttet. Hon var väldigt grön för sitt pris, och är en lite halvtokig arab. Ändå lånade jag pengar och köpte en häst som jag suttit på i hela 5 minuter på provridningen.

Det sa bara klick. Min första tanke var att utbilda henne och sälja för en större summa. Jag såg potential som nu alla ser att hon har. Men efter en vecka var jag fast. Jag stod dåligt till ekonomiskt då, och jag skulle vara tvungen att skaffa medryttare, 3 stycken personer provred, men ingen dög. Jag jobbade extra och drog in på alla nöjjen för att ha råd. Men jag kunde inte dela henne med någon.

Visserligen kommer vi kanske inte till toppen, vi hoppar 120 hemma men hon är tittig på allt och kan därför, och kommer troligen att vägra ut sig på tävling. Jag kommer aldrig nå ditt jag vill med ridningen på henne pga hennes mått och just rädsla, hur lätt är det att tävla en transporträdd häst som du inte alltid får med dig ut?

Men nu kan jag inte svika henne, oavsett vad som händer hoppas jag på att kunna ge henne ett livslångt hem. Kanske letar jag en mindre ryttre som kan tävla henne? Tja.. jag kan ju bara skratta ut denna idee redan nu, jag vet att jag inte ger bort henne till någon. Hon är så personlig. Allt hon kan har vi jobat fram, vi två, tillsammans.

Kanske blir det en häst vid sidan om, men hon får alltid gå kvar vid min sida.


Kommentarer
Postat av: Noomie

Usch vad hemskt! Det finns folk till allt... :(

Haha, han är rätt renlig av sig. Men ibland är det ett rent helvete att få honom ren :P Funderar på att testa magic brush faktiskt! :)

Det är speciellt med vissa hästar, det är liksom som att dom verkligen kommer vara med en resten av livet oavsett vad!

2012-01-19 @ 21:37:29
URL: http://lexx.blogg.se/
Postat av: Lisen

Har hon vuxit över ponny, så får du ju tävla henne oavsett ålder. Min herre är 151 cm, stambokförd i Avelsförening Svensk Ridponny. Men han är ju inte ponny för det, han är häst. Transporträdsla går att träna bort, även att hon är tittig. När du rider i paddocken så ställ fram olika saker varje gång du rider, på olika ställen. Till slut kommer hon att slappna av, och inte alls tycka att det är konstigt att det står saker där. Lycka till och hoppas att ni kommer ut på tävlingsbanorna!

2012-01-21 @ 11:39:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0