Uppe på hästryggen igen

Då är det alltså gjort jag har ridit världens finaste häst idag. Hon var  förvånasvärt pigg och framåt utan att vara busig. Ledigheten har gjort henne gott kan man lugnt säga. För att inte överdriva så skrittade vi och travade bara. Tottis tyckte att en av långsidorna där alla agilitygrejjer står var väääldigt läskig åt vänster speciellt. Jag funderar på hur det står till med hennes högra öga ibland. Hon blir alrdrig rädd för saker vi stöter på från vänster, lite tittig är hon alltid men jag vet själv att det är saker jag kan rida genom, genom att driva lite extra och böjja henne innåt. När hon märker något på höger sida så är det alltid i sista sekunden och hon blir rädd på riktigt. För att inte hetsa upp henne så började vi helt enkelt med att rida en bit innanför spåret på den långsidan för att sedan förflytta oss åt höger dock kom vi aldrig till att rida på spåret. Jag måste säga att det var ett härligt pass, även om jag hatar att rida i skidjacka och känna mig som en michelingubbe som dock fryser om fötterna då tretorn visst inte var värst grymma vinterstövlarna. Imorgon ska jag upp på Tottis rygg igen så det ska bli jättekul
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0