Ser liiite bättre ut

Igår var Tottisens temperatur 38 på morgonen och 38,1 på kvällen. Hon hade ätit allt fint och verkar i allmänhet piggare. Det lite kluriga med henne är att hon är en häst som kämpar, hon visar inte sina svagheter och på så vis tror många utomstående att hon mår bra då hon drar på en tuff-mask när de går in i boxen medan hon står och hänger med huvudet med mig. Och hon är ju en riktig arab så att stå still är så gott som främmande. 
 
 
Likadant med att ta tempen, när veterinären gjorde det så stegrade hon, när jag kommer in själv står hon blixtstilla. Jag kan ge henne sprutor själv och då händer inget heller, gör någon annan det så är hon uppe i taket igen. Hennes beteende får många att missdiagnostisera och jag får ofta dra hela historian om hennes liv. Då brukar de tro mer på vad jag sagt innan.
 

Kommentarer
Postat av: Charlotte Charliz

Vilken superfin blogg du har! Och en riktigt sagohäst! Kika gärna in på min blogg!

2012-12-03 @ 14:36:14
URL: http://charliz.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0