2:a galoppdagen

Igår tog vi den första galoppen efter att Tottis varit sjuk. Vi galoperade runt 8 varv åt varje håll i ett väldigt lugnt tempo. Men passet började inte exakt bra. Tottis var rädd för hundsakerna och då jag red själv så löste jag det på mitt sett. Vi travade långsamt in mot den läskiga långsidan och gjorde halter lite då och då. Ju närmare de läskiga sakerna vi var desto oftare stannade vi till slut stod vi vid de läskiga tunnlarna, då fick Tottis lukta på dem och sedan dess har det inte varit någon fara.
 
Idag red jag med min tränare. Det gick helt okej faktiskt vi galoperade över två cavalettis på en åtta. Tanken va väl att vi skulle byta ben haha men det gick inte så bra..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0