Ryttaren bakom Erilia

Jag har ju krivit allt om min lilla fux nu eller tja det mesta. Men inget om mig.

Jag är 20 år gammal. Började rida som 4 åring och är fortfarande helt kär i ridningen och hästarna. Jag har ingen hästkunnig förälder, och alla i min familj är hästrädda. Och även om jag enligt många tränare var en lovande ryttare och dem råddde mamma att köpa mig en ponny så blev min dröm sann den 11.10.2010, jag var då 18 år och köpte Erilia. Hon är alltså min första häst. Eller tja då hon köptes var hon ju en ponny :P

Jag har också hund och katt, och en otroligt stöttande sambo. Jag vet inte hur många gånger han vaknat klockan 5 för att åka på träningar, tävlingar, osv. Han är den som bär runt på sadlar, täcken, hö, ja allt, men han klagar alltid. Det var också han som fick mig att köpa häst. Jag red på ridskola då vi träffades, men då jag red 7 dagar i veckan så blev det dyrt, någon dag sa han "Vore det inte billigare med en egen häst?" och tre dagar senare fann jag Rödis.

Jag är hoppryttare, men jag tycker att dressyr är helt ok, så länge man inte slår eller sparkar sönder hästarna som tyvärr vissa dressyrryttare gör :( Erilia har också fått mig att börja med natural horsmanship, som jag försöker utveckla mig inom.

Kommentarer
Postat av: Felicia-asslatjejena

Jätte fin häst :)

2012-04-17 @ 11:26:21
URL: http://www.asslatjejerna.se
Postat av: Sandra SG

vilken fin polle

2012-05-08 @ 19:46:31
URL: http://saaandis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0