Rödis

Har nu fått höra ursäkter från många håll, för att de dömt ut min lilla stjärna. Hon var en liten vilde då hon köptes - hon köptes skrämd och hade då blivit slagen och skadad av människor. Jag satsade då stort inom hoppningen, tävlad 140cm, och satsade helt plötsligt på en liten galen arab. Min tränare trodde inte på henne, jag la ner kraft, blod och många tårar. Jag har slagit sönder knän och haft 2 hjärnskakningar.

Men jag har fått en otrolig häst, en häst som får alla att gapa då hon börjar trava, som får alla att tveka på om dem inte sett fel då hon hoppar. Vi har lärt många en viktig läxa, man ska aldrig dömma ut en häst, en häst som blivit slagen och svält av sina förra ägare kan finna tryggheten och kan växa så pass mycket inombords att den slår andra med hästlängder ;)

Jag har en vän som känner mig bättre än alla andra, en vän som pussas och kramas. Jag kan inte beskriva det som finns mellan oss två- vi är ett team.




Kommentarer
Postat av: Julia Sjöström

Vill du vara med på veckans blogg hos mig? Regler och för att få extra lotter finner du i detta inlägg: http://rsjulia.blogg.se/2012/april/veckans-blogg.html#comment

Ta chansen att bli länkad för 200 läsare!

Ursäkta om du inte gillar sånna här kommentarer! Ha en bra dag :)

2012-04-16 @ 17:37:57
URL: http://rsjulia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0